طلبگی یعنی پا به رکابی

(سرباز کوچکی از خیل عاشقان خمینی در سنگر حوزه علمیه)

طلبگی یعنی پا به رکابی

(سرباز کوچکی از خیل عاشقان خمینی در سنگر حوزه علمیه)

نویسندگان

                تحلیلی در مورد مصداق برخی اشاره‌های رهبری در دو دیدار اخیرشان 2

 

در دو دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب یعنی دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش و دیدار مردم آذربایجان شرقی‌؛ ایشان دو مسئله را بدون تعیین مصداق مطرح فرمودند که اگر مصداق این سخنان روشن شود برای تصمیم گیری در مورد انتخابات کار آسان می‌شود.

ما این دو اشاره را در دو شماره یادداشت کوتاه تبیین خواهیم داد. اشاره‌ی دوم بیانی بسیار صریح در مورد عمل برعکس خواست دشمن در انتخاب افراد مورد تأیید و رد دشمن ملت یعنی روباه پیر، انگلستان خبیث  بوده است. ایشان در این باره می‌فرمایند:

«رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است؛ امروز جلوی این دخالتها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور میدهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید.» (بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی؛ 28 بهمن 1394)[1]

اما واقعیت قضیه چیست و انگلیسی‌ها می‌گویند که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید؟

در روز سه شنبه 27 بهمن ماه 1394 سایت بی‌بی‌سی فارسی مطلبی را در خروجی خود قرار داد، و همچنین در کانال تلگرام خود آن را منتشر کرد.

 در این مطلب دعوت می‌شد که با رأی دادن به 16نفر غیر از آیات عظام جنتی، یزدی و مصباح از ورود آن‌ها به مجلس خبرگان جلوگیری شود. ایده‌ای که برای این کار مطرح می‌شود این است که اگر 40 درصد از رأی دهندگان به روحانی در سال 92 به لیست رفسنجانی روحانی رأی بدهند، این سه نفر به احتمال زیاد رأی نخواهند آورد.

البته خود آن‌ها محقق شدن این ایده را کمی سخت تصویر می‌کنند و می‌گویند:

«البته این واقعیت نیز قابل چشم پوشی نیست که فارغ از آنکه هواداران فهرست رفسنجانی - روحانی به کدام افراد مشخص رأی بدهند یا ندهند، انتظار رأی دادن یکپارچه آنان به 16 کاندیدا، در شرایطی که اغلب رأی دهندگان تهرانی معمولاً اسامی کمتر از 16 نفر را در برگه های رأی می نویسند، نیاز به میزان نامعمولی از هماهنگی میان رأی دهندگان دارد.»


سپس با استناد به اتفاقاتی که در سال 92 در انتخابات ریاست جمهوری افتاد و با انصراف عارف، روحانی رأی آورد؛ ابراز امیدواری می‌کند که با وجود سختی این کار این توفیق به دست بیاید.

«با وجود این؛ توفیق در انجام چنین کاری، به لحاظ منطقی غیر ممکن نیست»


رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی یک جمع‌بندی‌ای بسیار ارزشمند ارائه کردند که متأسفانه در تلویزیون به طور جدی مطرح نشد و حتی در روزنامه‌های اصولگرا تیتری به آن اختصاص داده نشد. در حالی که مسئله‌ی بسیار مهمی بوده است.

ایشان بعد از بیان نکته‌ای که گذشت که دشمن دارد می‌گوید که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید؛ در جمع‌بندی این قسمت از بیانات خودشان می‌فرمایند:

«اینکه ما عرض میکنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه میخواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه میخواهد، عکس او عمل میکنی.» (بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی؛ 28 بهمن 1394)

این کلام حضرت آقا صراحت در این دارد که شما بروید ببینید که دشمن دارد می‌گوید به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید و درست عکس آن عمل بکنید.

و الامر الیکم

عقیل رضانسب

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه شهید بهشتی

و طلبه مدرسه معصومیه قم

29/11/1394

 فایل پی دی اف این مطلب برای دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی