طلبگی یعنی پا به رکابی

(سرباز کوچکی از خیل عاشقان خمینی در سنگر حوزه علمیه)

طلبگی یعنی پا به رکابی

(سرباز کوچکی از خیل عاشقان خمینی در سنگر حوزه علمیه)

نویسندگان

بنده متولد سال 1368 در شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد هستم. تحصیلاتم را تا دیپلم در زادگاه انجام دادم و با دیپلم ریاضی و فیزیک در کنکور سال 86 شرکت و در رشته کاردانی متالورژی دانشگاه حکیم سبزروای که آن موقع تربیت معلم سبزوار بود پذیرفته شده و در سال 88 در کارشناسی همین رشته در دانشگاه شهید صدوقی یزد پذیرفته شدم؛ یعد از اتمام لیسانس تغییر رشته دادم و در سال 91 کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شدم؛

بعد از اتمام کارشناسی ارشد و از سال 93 وارد حوزه علمیه قم مقدسه شدم؛ و هم اکنون در مقطع خارج حوزه علمیه قم مشغول به طی طریق پر برکت طلبگی هستم.

محتاج دعای خیر همه برادران و خواهران ایمانی هستم.

التماس دعا

نظرات  (۷)

خدا پشت و پناهتون باشه  

و التماس دعا

آقا عقیل خدا خیرتون بده
واقعا زحمت می کشی
ممنون از مطالبتون
خداوند خیر کثیر به خودتان و خانوده تان عطا کند. واقعا زحمت کشیدید.
سلام بسیار ممنون از سایت پرمحتواتون. اجرتان با امام زمان عج . ببخشید آیااستفاده از خدمات سایت شما رایگان و بدون اشکال شرعی است؟ اشکالی ندارد که مثلا خلاصه منطق مظفر شما رو بین شاگردان کلاسم توزیع کنم؟
پاسخ:
سلام علیکم
مانعی نیست
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۳۰ محمد رضا اعظمی راد
سلام موفق و پیروز باشید.
بعد اونوقت طلبه هایی که آخوند میشن پول چیو میگیرن ؟
حرف زدن ؟
پاسخ:
چند تا نکته اینجا هست خدمتتون عرض بکنم
1. طلبه ها تا وقتی طلبه هستند و مشغول تحصیل یک شهریه ای دارند و آن برای 6 سال اول در بهترین حالت در حال حاضر 230 هزار تومان است. و اگر 100 تومان برای اجاره منزل را هم اضافه بکنیم می شود 330 تومان. حالا شما حساب بکنید که در جامعه فعلی ما چطوری باید با 330 هزار تومان زندگی کرد!
بعد از اینکه یک مراحلی در تحصلی طی شد طلبه مثل بقیه افراد جامعه می تواند در مشاغلی که می تواند حضور داشته باشد کار بکند و آن وقت مثل بقیه افرادی که کار می کنند او هم کار می کند این ممکن است از شغل های سیاسی باشد تا شغل هایی که در عقیدتی سیاسی و قضاوت و... هست که طلبه می تواند آنجا برود. که این درصد بسیار بسیار ناچیزی از طلبه ها را شامل می شود.
2. نکته بعد این است که خیلی از افراد جامعه ما هستند که پول حرف زدن خودشان را می خورند؛ مثل معلمان؛ اساتید دانشگاه؛ روانشناسان؛ و هزاران شغل دیگر در جامعه ما منتها برخی از این ها در مرحله اول کاری به اینکه این انسان چقدر انسان بشود و چقدر به فضائل اخلاقی و انسانی آراسته بشود ندارند و فقط می خواهند یک مطلبی که به او گفتند این را به این شخص منتقل بکن منتقل بکنند و پول های کلانی هم می گیرند هر چند که اکثرشون انسان های شریفی هستند و مثل بیشتر طلابی که در این زمینه فعالیت می کنند دغدغه هدایت مردم را دارند، طلبه غم خوار بدی های مردم است؛ می خواهد انسان ها رشد انسانی و الهی بکنند و زندگی آرام و الهی داشته باشند؛ می خواهد که مردم مستضغف و ضعیف جامعه مورد ظلم قرار نگیرند، می خواهد که هیچ ظالمی در این دنیا وجود نداشته باشد؛ می خودهد که پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع انسانیت بر افراشته بکند؛ می خواهد که دماغ همه مستکبری عالم به خاک مالیده شود؛ می خواهد که کشور جوانانی برومند دشته باشد که روی پای خودشان می استند و در مقابل امثال آمریکا و انگلیس گردنشان کج نیست و با اراده و همت کشور خودشان را می سازند و هزاران دغدغه مقدس دیگری که طلبه ها (بیشترشون البته) دارند و در این راه هم حرف می زنند هم با مردم و جوان ارتباط می گیرند و هم برای او کلاس و درس و بحث می گذارند و هم یک طلبه ای مثل رهبری در رأس این نظام در مقابل همه مستکبرین ایستاده و بقیه طلبه ها هم مثل زنبور عسل باید از شهد او بنوشند و بین مردم این شهد شیرین استقلال و عزت و انسانیت را بگسترانند.
مؤثر ترین انسان های یک جامعه انسان هایی نیستند که لزوما کاری یدی و عملی انجام می دهند؛ اگر همان انسانی که کار عملیاتی می کند  اراده  و فکر ناسالم و غیر انسانی داشته باشد از همان عمل خود هم دیگران را به سختی و مشقت می اندازد و هم خودش نا آرام است.
البته این ها توصیفات یک طلبه ای بود که به وظایف خود عمل می کند و اگر طلبه ای باشد که به این وظایف عمل نمی کند دیگر طلبه نیست.
ضمن اینکه طلبه ای که این کارها را می کند نه خیلی قید پول و این ها به او خورده است و نه هم خیلی پولی به دست او می رسد! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی